Wiadomości » Literatura » Pustki trzy
Pustki trzy
Wydawnictwo MAG wydaje trylogię "Pustek: Wspólnoty" Petera F. Hamiltona.

++

Pustka: Czas

Dawno temu astrofizyka Iniga nawiedzały sny. Śnił o wydarzeniach z życia Edearda, niezwykłego człowieka żyjącego w Pustce – izolowanym mikrowszechświecie w jądrze Galaktyki. Inspirujące sny Iniga, współdzielone przez miliardy ludzi, stały się podstawą nowej religii, Żywego Snu; jej celem jest przesiedlenie wyznawców do Pustki. Tymczasem pojawia się Drugi Śniący, co – jak wielu uważa – powoduje ekspansję Pustki, która pochłania wszystko na swej drodze. We Wspólnocie Międzyukładowej zaczyna wrzeć. Czas ucieka i o losach ludzkości zdecyduje garstka ludzi: Araminta – uświadamia sobie, że to ona jest tajemniczym Drugim Śniącym; Inigo – zna już ponurą prawdę ze swych niepublikowanych snów; Justine – ryzykowną zagrywką wdziera się do wnętrza Pustki, gdzie Władcy Niebios posiadają moc ocalenia wszechświata… lub zniszczenia go. W Pustce śledzimy dalsze losy Edearda. Czy swoją niezłomną postawą pokona gangi i uda mu zdobyć uznanie arystokratycznej społeczności?


++

Pustka: Ewolucja

Już wszyscy wiedzą: Araminta jest Drugim Śniącym. Teraz poluje na nią sekta Żywego Snu pielgrzymująca do Pustki, gdzie jest obiecany raj. Polują również inni. Pustka, by utrzymać odrębną rzeczywistość w swym wnętrzu, musi wysysać energię planet, gwiazd i galaktyk. To śmiertelne zagrożenie dla wszechświata. Czasu jest coraz mniej. Ludzie świadomi niebezpieczeństwa chcą przechwycić Aramintę, by pomogła powstrzymać exodus fanatyków.

Podczas karkołomnej ucieczki przez odległe światy korzysta z własnych nadludzkich talentów i poznaje swe korzenie.
Inigo przekazał ludziom w snach obrazy spełnionego życia Edearda. I wreszcie ostatni sen, niebezpieczny. Inigo waha się, czy powinien go również ujawnić. Araminta też musi wybierać: nadal uciekać czy podjąć ryzykowną grę?

W tle toczy się bezlitosna walka. Przywódczyni jednej z rywalizujących frakcji chce się dostać do Pustki. O nie, nie szuka tam raju. Obmyśla, jak zdobyć władzę absolutną nad wszechświatem.


++

Pustka: Sny

Rok 3580. W centrum Drogi Mlecznej znajduje się czarna dziura zwana Pustką – sztuczny wszechświat, stworzony miliardy lat temu przez obcych. Jej otoczka jest bardziej zabójcza niż horyzonty zdarzeń naturalnych czarnych dziur. Aby funkcjonować, Pustka stopniowo pożera materię Galaktyki. Odwieczni wrogowie Pustki – rasa raielów – bez większego powodzenia usiłują powstrzymywać ten proces.
adrturz – 14 wrz 2018, 08:03
KOMENTARZE
  • Konwenty
  • Fantasmagoria
  • Kawaii Time
  • Festiwal Fantastyki Cytadela
  • Sakurakon IV
  • Nyskon 2018
  • Magnificon EXPO
  • Dni Fantastyki 2018
  • Nejiro 9
  • Polcon 2018
  • NiuCon 2018
  • Zakonki 2018
  • Gildia Society
  • Ostatnie dyskusje na forum
  • Więcej
Współpraca
Artifex Mundi Bakumi Baniak Baniaka Cenega Fabryka Gier Historycznych FoxGames Galakta Gindie Armoryka
Granna Centrum gier Pegaz Phalanx Games Portal Games Przystań Gier Wydawnictwo REBEL.pl Techland ENEMEF
Fabryka Słów Videograf II Powergraph Hanami Telbit Biblioteka Akustyczna Synetia Zysk i S-ka Wydawnictwo Wydawnictwo Initium Wydawnictwo COMM Prószyński i S-ka
Wydawnictwo MAG Replika Skąpiec.pl Coś na progu Rebis Radio Banzai Artefakty Radio Aoi

Copyright © 2004-2018 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 15 lis 2018, 01:31 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka