Wpis archiwalny. Ten artykuł został automatycznie zaimportowany z poprzedniej wersji Bestiariusza. Proszę daj nam znać jeżeli coś z nim jest nie tak.

Pixel 09/2016 – omówienie numeru

Zapraszamy do krótkiego przeglądu zawartości dziewiątego w tym roku numeru czasopisma.

Na papierze o tym, co nierzeczywistego”, Piotr Mańkowski
– słowo na wstęp,
– pierwsza parsa growa,
– o czym się dawniej pisało,
– rynek drukarski nie umiera,
– co w numerze.

LOADING

Po raz drugi przypominamy, że ta impreza rozrasta się w szalonym tempie”, Nosty
– krótka relacja z imprezy,
– spostrzeżenia i ocena,
– dekoracja i zaangażowanie wystawców,
– co cieszyło się uznaniem,
– co można było znaleźć.

Inaczej, bardziej żywiołowo, pod dyktando lokalnych deweloperów”, Sos
– Tokyo Game Show
– opis eventu,
– nowe zmiany,
– przebieg, niektóre atrakcje, goście,
– kto na nich obecnie króluje.

Mówiono, że World of Warcraft przymiera, ale jest na to riposta”, Piotr Mańkowski
– wywiad z Tomem Chiltonem – reżyserem nowego dodatku do WoW-a,
– o marce i pracy,
– problemy, rozwiązania, zamierzenia,
– nieco o Overwatch,
– przypuszczenia rynkowe.

Niemieckie studio InbetweenGames pisze nową historię zimnej wojny”, Spektor
– Berlin 2089 roku oczami wydawców,
– od czego się zaczęło,
– jak rozwijał się pomysł,
– co gra będzie sobą reprezentować,
– czego można się po niej spodziewać.

Gry wojenne coraz częściej wracają do zapomnianej wojny”, Pocztar
– Battlefield 1 (i nie tylko),
– I Wojna Światowa w grach, ta zapomniana, spychana na boczny tor,
– krótki przegląd gier w tematyce,
– czy rynek zostanie zdominowany przez gry FPS?
– o procesach twórczych, modyfikacjach w nadchodzących produkcjach.

Nadchodzi gra o skali i rozmachu podobnym do GTA V”, Spektor
– Mafia 3 na warsztacie,
– lekki zarys serii,
– trochę o fabule, odrobina o miejscu i czasie akcji,
– różnorodności oferowane przez produkcję,
– dobra grafika, obawy wobec intrygi.

Kameralna siedziba firm mającej ponad 100 milionów klientów”, Arek Staworzyński
– z wizytą u Gabe’a Newella,
– w siedzibie Valve,
– spostrzeżenia, wrażenia,
– opis studia i pomieszczeń,
– praca u nich wre!
– pracownicy mają dobre warunki.

PLAY THE GAME

– FIFA 17,
– Pro Evolution Soccer 2017,
– ReCore,
– F1 2016,
– The Final Station,
– Mother Russia Bleeds,
– Metrico+,
– Bound,
– Lichtspeer,
– Obduction,
– Dragon Quest VII,
– Champions of Anteria,
– The Turing Test,
– The Valley,
– Furi,
– Warlock of Firetop Mountain.

HALL OF FAME

Banalnie o niebanalności”, Anna Muszyńska
– Life is Strange,
– informacje o grze, możliwościach jakie oferuje i o tym, co osiągnęła,
– zaplecze powstania,
– mechanika produkcji,
– wrażenia i opinia o rozgrywce.

Kosmiczne Jaja w Space Quest”, Marcin Kiendra
– gry z serii Quest,
– dbałość jakość produktów,
– Mark Crowe i Scott Murphy,
– Przygody Rogera Wilco,
– ewolucja graficzna i mechaniki rozrywki,
– bohaterowie gry,
– prace nad kontynuacją losów Rogera Wilco.

Szkot i jego małe światy”, Piotr Mańkowski
– wywiad z Mike’em Dailly’em, autorem „Lemmingów” oraz „Grand Theft Auto”,
– wspomnienia i co ukształtowało jego wrażliwość twórczą,
– zdobywanie wiedzy i umiejętności,
– nie zawsze lekka praca,
– sukces „Lemmingów”,
– przejęcie przez Rockstar marki GTA,
– pogląd o VR.

Pochwała codzienności”, Ziemek
– Realms of Arkania,
– doświadczenia z grami spod znaku,
– klimatyczny świat przedstawiony,
– Blade of Destiny,
– symulacja wierna materiałowi źródłowemu,
– konwersje,
– wpływ na rynek wirtualnych gier RPG.

SECRET LEVEL

Legenda Amigi”, Tomasz Marcinkowski
– dziejów Commodore International ciąg dalszy,
– prototypy z kobiecymi imionami,
– niepokoje i subtelny rozłam drużyny.

Pecetowe symulacje komunikacji miejskiej”, Dr Destroyer
– symulatory jazdy pojazdami i „biznesowe” (kierownictwo przewozami),
– m.in. SimCity, Transport Tycoon, Simutrans (przykłady),
– realizm vs grywalność,
– mechaniki takowych produkcji,
– zależności w „biznesowych” produkcjach,
– popularność wśród społeczności internetowych.

Etymologia pojęcia »gra wideo«”, Mateusz Czerwiński
– geneza terminu,
– historia i definicja,
– jakie nazewnictwo wcześniej?
– Nolan Bushnell czy Jeffrey Reed Lukkarila – kto jest twórcą?

Specjalista od muzyki”, Mariusz Borkowski
– wywiad z Nealem Acree, kompozytorem Blizzarda,
– wpływ Star Wars na twórczość,
– jak to jest otrzymać nagrodę Jerry’ego Goldsmitha?
– różne kompozycje,
– praca dla Blizzarda,
– kolekcja gadżetów z Gwiezdnych Wojen.

Kolory Księżyca”, User Jama
– jaki jest właściwie kolor naszego naturalnego satelity?
– niewłaściwa kalibracja sprzętu zmieniła na zdjęciach barwę Księżyca?
– zmiany podczas innego padania promieni słonecznych,
– Księżyc jest brązowy, srebrny, biały czy niebieski?
– próbki z Księżyca o kolorze brązowym.

CREDITS

Król żebrakiem…?”, Bartosz Czartoryski
– Stephen King a gry wideo,
– inspiracja dla wirtualnej rozrywki,
– King broni graczy własną piersią,
– pisanie gier przez mistrza horroru,
– King będzie znowu inspirował twórców gier?

Mistrzowie Klocka”, Michał R. Wiśniewski
– felieton,
– „Kalle Anka”, „Frost” i Minecraft,
– gry wyrazem narodowego ducha,
– klockomania,
– Szwecja a gry.

Powrót mistrzów gry”, Spektator
– gry RPG idą do przodu,
– sukcesy gier gatunkowych,
– nowości w wirtualnej rozrywce spod znaku RPG,
– zbliżające się hity.

W labiryncie”, Paweł Schreiber
– labirynt w elektronicznej rozrywce,
– pierwsze gry, ewolucje i rozwój,
– sens, przyswajanie się graczy,
– co w tym takiego ciekawego?

Chirurgiczna precyzja”, Dariusz J. Michalski
– felieton,
– wspomnienia z targów,
– wyciąganie informacji z deweloperów i twórców – dawniej,
– rozmowa z Billem Roperem i… wpadka podczas niej.

SETTINGS

Prezentacja sprzętu
– Zowie EC1-A, Zowie FK2, Zowie ZA12,
– Roccat Skeltr,
– HyperX Cloud Revolver,
– Zowie RL2755,
– Phillips BDM3490UC/00 Curved,
– Joystick Ravcore Javelin.

O gier pisaniu”, Marcin Borkowski
– felieton,
– Shadow Warrior 2,
– pisanie gier,
– programiści, pisarze, projektanci i graficy, dużo grafików,
– dlaczego ludzie piszą gry?
– pisanie, aby się czegoś nauczyć, odkryć i stworzyć coś nowego.

Ocena: 5/5

Dyskusja