Wpis archiwalny. Ten artykuł został automatycznie zaimportowany z poprzedniej wersji Bestiariusza. Proszę daj nam znać jeżeli coś z nim jest nie tak.

PSX Extreme 229 – omówienie numeru

Zapraszamy do krótkiego przeglądu zawartości dwieście dwudziestego dziewiątego numeru czasopisma.

„Co złego, to nie ja…”, Grzegorz Drabik
– słowo na wstęp,
– rezerwacja noclegów w Kolonii,
– komplikacje rezerwacyjne,
– pożegnanie z czytelnikami i przekazanie pałeczki.

„…bo teraz ja”, Roger Żochwski
– wspominki, niedowierzanie i nowy – najwyższy – stołek,
– nowy redaktor naczelny,
– plany wobec pisma.

WIEŚCI
– konkrety o Nintendo NX,
– tajne szyfry zamachowców,
– youtuberzy dubbingują BF 1,
– The Division w kinie,
– raz jeszcze WW II,
– dwie nowe PS4,
– Good Loot,
– Scorpio z ekskluzywami.

„Ohayo Nippon”, Michał Mazur
– zbliżająca się konsola Nintendo,
– kolejna odsłona Yokai Watch,
– co nieco o gameplayu Final Fantasy XV,
– marka Xbox nie dojedzie na Tokyo Game Show 2016,
– kafejka inspirowana grami wideo,
– dane demograficzne użytkowników Pokemon GO,
– popularność aplikacji widoczna w wielu aspektach.

O gierkach od serca
„Youtube a polska głupota”, Anonim
– sprawa dubbingu Battlefilda 1,
– Izak, Rock, Rojo – znani youtuberzy,
– dlaczego oni podkładają głos?

„Drama o tytuł”, Mielu
– No Man’s Sky,
– gra dzieląca graczy i recenzentów,
– seksistowska nazwa czy wyolbrzymienie?
– sensacja na siłę.

„Był sobie Gamescom”, Zooltar
– coroczne odwiedziny imprezy,
– unikalny klimat przedsięwzięcia,
– targi – co się na nich wydarzyło?
– po co właściwie organizować Gamescom?

„Będzie nowy kryzys?”, Łukasz Kujawa
– felieton,
– szykuje się kryzys w branży gier wideo?
– Pokemon GO zapowiedzią impasu?
– świetność gier i ich twórców szybko przemija,
– zalewanie rynku zbędnymi produkcjami: remasterami, konwersjami itp.,
– wydawcy muszą podnosić sobie poprzeczkę.

„RetroStation, miniaturowy wehikuł czasu”, KILu
– artykuł,
– konsola RetroStation,
– wady i zalety,
– modus operandi konsoli,
– omówienie zasad, funkcjonowania, właściwości,
– produkt dla wybranych.

„Xbox One S”, Dżujo
– artykuł,
– przedstawienie konsoli,
– zmiany – nowy design, ustawienia,
– dodatkowe opcje (m.in. odtwarzanie filmów w 4k),
– aktualnie najlepsza konsola na rynku?

„PlayStation 4”, Roger
– mikroartykuł,
– sprzedaż i strategia,
– wciąż duża popularność,
– październik – debiut PlayStation VR.

„Prey for the Gods”, Zax
– artykuł,
– Prey of the Gods na silniku Unity 5,
– spadkobierca Shadow of the Colossus,
– ciekawa oprawa wizualna.

„Conan Exiles”, Zax
– artykuł,
– Conan – i tyle w temacie,
– ogromny świat przedstawiony…
– …barwny, ciekawy, mocno interaktywny.

„Xbox One”, Roger
– mikroartykuł,
– spadek sprzedaży,
– więcej graczy w Xbox Live,
– Xbox One S – ciepła bułeczka,
– dobre prognozy dla Microsoftu.

„WII U”, KILu
– mikroartykuł,
– The Legend of Zelda: Breath of the Wild – najlepszy tytuł Gamescomu,
– Nintendo wraca do łask – m.in. za sprawą… Pokemon GO!

„Skylanders Imaginators”, Zax
– artykuł,
– Crash Bandicoot powraca!,
– platformówka w starym stylu,
– edytor postaci z prawdziwego zdarzenia,
– gameplay, czyli powtórka z rozrywki.

„Kino drogi w ekstremalnym wydaniu”, Roger
– relacja z wyjazdu na Gamescom,
– zaplecze podróży, niepewność, komplikacje…
– …ale ostatecznie ciekawe atrakcje,
– warunki lokalowe (prywatne),
– kondycja targów… i redakcji.

PREZENTACJE GIER GAMESCOM
– Watch_Dogs 2,
– Battlefield 1,
– Prey,
– Call of Duty: Infinite Warfare,
– Titanfall 2,
– BioShock: The Collection,
– Gears of War 4,
– Tekken 7,
– Injustice 2,
– Steep,
– Metal Gear Survive,
– Pro Evolution Soccer 2017,
– FIFA 17,
– Forza Horizon 3,
– NBA 2K17,
– Gran Turismo Sport,
– Torment: Tides of Numenera,
– Shadow Warrior 2,
– Vampyr,
– Kursk (bonus: wywiad z dyrektorem kreatywnym Michałem Stępieniem),
– Seven: The Days Long Gone,
– The Surge,
– NieR: Automata,
– Moto Racer 4,
– Snaiper Elite 4,
– Destiny: Rise of Iron,
– ReCore,
– Regalia: Of Men and Monarchs,
– Syberia 3,
– Final Fantasy XV (także z wywiadem z reżyserem Hamjime Tabatą),
– Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana,
– Robinson: The Journey VR,
– Star Wars: Battlefront – Rogue One: X-Wing VR Mission,
– Star Trek: Bridge Crew.

RECENZJE
– Assetto Corsa („Hardcorowa jazda, ale bez kierownicy ani rusz!”),
– I am Setsuna („Niezły debiut, ale zawodzi tam, gdzie trudno o litość fanów klasyki JRPG – w aspekcie fabuły”),
– F1 2016 („Nie przepadasz za formułą Formuły 1? Nie szkodzi, spróbuj!”),
– Deus Ex: Rozłam Ludzkości („Udany kawałek przygody. Klimatyczny, nie trzyma nas za rączkę. Czekam na część trzecią”),
– Abzu („Nieudolna próba przeniesienia Podróży w wodne realia”),
– Adr1ft („Wspaniałe doznania wizualne kontrastują z nudą i powtarzalnością”),
– No Man’s Sky („Eksperyment pełen sprzeczności, ale warto wziąć w nim udział”),
– Fallout 4: Vault-Tec Workshop,
– Armikrog,
– Hitman: Episode 4 – Bangkok,
– Worms W.M.D.,
– Hyper Light Drigter,
– Bound,
– Batman: The Telltale Series – Episode 1: Realm of Shadows,

„Jak powstają trailery?”, Kuba Sober
– artykuł,
– technikalia,
– preprodukcja, produkcja i postprodukcja,
– praca nad zapowiedziami do łatwych nie należy,
– bez czego w branży filmowej i growej się nie obędzie,
– kiedy sobie odpuścić,
– od czego zacząć,
– gdzie prezentować efekty swej pracy.

„Pokemon – kulisy fenomenu”, Komodo
– artykuł,
– gdzie to wszystko się zaczęło – i w kwestii ogólnej, i growej,
– problematyka wydania, dystrybucji, praw autorskich,
– diabelskie sztuczki – pokemon kontra religia i ideologia,
– ponowny sukces metamarketingowy,

„PESEL gier wideo”, HIV
– artykuł,
– zarzewie gier wideo i gdzie datować pierwszą,
– twórców cenić wypada,
– naukowcy wymyślili gry?
– gry wideo to także wielki wynalazek.

„Targi oczami świeżaka aka mój pierwszy (i ostatni) Gamescom”, Gruszczyk
– artykuł,
– osobista relacja z targów w Kolonii,
– zlecone zadania,
– spotkania growych idoli oraz zmęczenie,
– Polacy nie gęsi swoje gry mają,
– dlaczego ostatni Gamescom?

„Multimedialny odlot”, Dżujo
– pierwsze konsole z napędem CD-ROM,
– pięć najlepszych gier CD-ROM,
– rozwój napędu,
– kolejny etap ewolucji,
– przeszłość kanwą przyszłości.

„Przez pryzmat serii: Pokemon”, Komodo
– artykuł (zestawienie),
– gry spod znaku Pokemon,
– rozwój, nowe mechaniki, odmienne kompozycje,
– subiektywna ocena różnych aspektów różnych odsłon.

„Tetsuya Takahashi”, Zax
– artykuł (życiorys),
– grafik, reżyser, scenarzysta,
– Xenogears, Xenoblade Chronicles, Xenoblade Chronicles X,
– praca nie zawsze usiana płatkami róż,
– wzloty i upadki.

„Medialne PokeBzdury”, Bartosz Dawidowski
– felieton,
– Pokemon GO w mainstreamowych mediach,
– podważenie zarzutów wobec aplikacji,
– masa pozytywów przyćmiewa drobne wady,
– gra, która daje rozrywkę i niemało ruchu.

„Graczpospolita”, Michał Mazur
– ciekawostki i nowinki,
– nie zagrasz w Pokemon GO,
– złota piątka gier,
– Bethesda spełnia życzenia fanów Fallout 4,
– graczom demencja niegroźna.

„Niezły Sajgon: gry w Wietnamie”, Michał Mazur
– felieton,
– popularność gier i konsol do nich w Wietnamie,
– kluby, gdzie można pograć i pogadać z innymi graczami,
– wzrost liczebności graczy,
– powszechnie dostępny Internet.

„Prawda ekranu”, Michał Walkiewicz
– felieton,
– ekranizacje i adaptacje gier,
– różnice dwóch mediów,
– filmowe adaptacje nie korzystają z scenariuszy najlepszych odsłon gier,
– inne triki, inne sposoby narracji, inne… wszystko,
– growa adaptacja to zawsze produkt gorszy?

„Rozczarowania rzeczywistością”, Marcin Sikora
– felieton,
– niedociągnięcia i niedoróbki Pokemon GO,
– Pokemon GO szybko się nudzi i zużywa masę baterii,
– gogle do wirtualnej rzeczywistości – póki co, nieprzekonywujące.

„Kolejna bańka?”, Tadeusz Zieliński
– felieton,
– VR-sceptycyzm,
– AR w medycynie,
– VR nie daje rady.

„Targi dziś i jutro”, Michał Mielcarek
– felieton,
– okiem wystawcy,
– wspomnienia z targów,
– zmieniony sposób działania wystawców na przestrzeni lat,
– imprezy tego typu niemiłosiernie męczą.

„Trzeba znać”, Dżujo
– mikroartykuł (zestawienie),
– Dungeon Master,
– Captain Blood.

„Pegasus Zone”, Roger
– mikroartykuł,
– Tekken na Pegasusie,
– rozmaite areny walk,
– tryb dla dwóch graczy,
– Super Mario Kart w bijatykach.

„Kult plastiku: PediSedate, legalne odurzanie”, Roger
– mikorartykuł (przedstawienie urządzenia),
– uspokajacz dzieci,
– zero strach, zero stresu,
– gra podczas odurzenia… i operacji,
– nie przedostało się do produkcji.

„Adrian Chmierlarz opuszcza »gniazdo«”, Roger
– artykuł,
– kontynuacja życiorysu producenta i projektanta gier,
– Chmielarz liderem i oratorem,
– odejście od Metropolis.

„Tru Story: Szaleństwo przełomu wieków”, Komodo
– artykuł,
– Pokemon w roli głównej,
– szaleństwo popkulturowe,
– gry, gadżety, zabawki, filmy.

„Kino zwariowało na punkcie komiksów”, Dawid Muszyński
– artykuł,
– superbohaterowie z komiksów na ekranie małym i dużym,
– superbohaterskie produkcje dopiero rozpoczynają świetność,
– nierówna walka DC i Marvela,
– plany obrazów w takich realiach.

REGION FILMOWY
– Legion samobójców,
– Stranger things,
– The Expanse,
– Młodość.

GŁOS LUDU
– komentarze i listy,
– czytelnik poleca: The Bridge (gra), Jeniferever – Spring Tides (muzyka), Księga Jesiennych Demonów (książka),
– grające damy,
– top 11 czytelników,
– HG Room, czyli… pokój Gracza.

„End credits”, Grzegorz Drabik
– felieton,
– właściwe pożegnanie,
– przyjemność i niespodzianka sprzed dwunastu lat,
– gra zespołowa także w magazynie,
– podziękowania,
– PSX Extreme nie zwolni.

Ocena: 5/5

Dyskusja