Zapraszam do krótkiego przeglądu zawartości drugiego numeru czasopisma w 2017 roku.
Publicystyka
Co nowego?
Microsoft rezygnuje ze swojego tytułu ekskluzywnego – Scalebound. Produkcja miała pojawić się na Xboxa One, ostatecznie została jednak anulowana.
Wyciekły dane na temat syna Kratosa, bohatera serii God of War, której nowa część ma się ukazać w tym roku.
Zmiany w studiu Crytek – firma, która wydała Crysisa musiała zwolnić sporą część pracowników ze swoich zagranicznych oddziałów
Cytat numeru – Grzegorz Lindenberg i kolejny odcinek sagi: „Gry są złem całego świata”. Oni chyba nigdy się nie nauczą.
Ohayo Nippon
Jedna z tokijskich stacji metra postanowiła ubogacić swoje wnętrze w nietypowy sposób – a mianowicie umieszczając na jednej ze ścian zegar w formie witraża z motywem z Kingdom Hearts.
Reakcja Japonii na niespodziewaną zapowiedź nowej konsoli Nintendo
Świetne wyniki sprzedażowe PS4 i Final Fantasy XV
Headshot – czyli trzy szybkie felietony
Anonim – Temat płatnych poradników grach logicznych, mikropłatności
Mielu – Temat gier indie i ich częstotliwości pojawiania się na rynku
Zooltar – Squad – gra dla prawdziwych fanatyków realistycznego pola walki.
Dobre, bo polskie
Casual Connect – festiwal dla twórców gier niezależnych i śmiałe poczynania polskich deweloperów
Prezentacja polskich produkcji i premier na nadchodzący 2017 rok
Paszport Polityki dla Michała Staniszewskiego – twórcy gry „Bound”.
Kapela Percival, odpowiedzialna za ścieżkę dźwiękową do Wiedźmina, rusza w trasę koncertową
Temat numeru – test Nintendo Switch
Typowo „extremowy” początek wyjazdu – problemy z dotarciem na prezentacje
Konsola zbudowana z solidnego materiału – nie powinna się rozlecieć w trakcie użytkowania
Kilka zastrzeżeń co do konstrukcji
Innowacyjny system odłączanych kontrolerów i błyskawicznego przekształcania konsli przenośnej w konsolę stacjonarną
Przedział cenowy koło 1450 zł.
Gry: Mario Kart 8 Deluxe, Splatoon 2, Super Mario Odyssey, The Legend of Zelda: Breath of the wild.
Podsumowanie roku 2016
Wybór gry roku, zarówno przez redaktorów PSX Extreme w każdej z kategorii, jak i przez czytelników i użytkowników portalu PPE.pl
Rok 2016 w liczbach
Podsumowanie najważniejszych wydarzeń.
Anatomia Zła
20-letnia historia serii Resident Evil
Zmiany w mechanice rozrywki przez lata istnienia serii – od rzutu izometrycznego zaczerpniętego z serii Alone in The Dark, po zmiany w stronę bardziej gry akcji od części czwartej.
Krótkie streszczenie fabuły każdej z części
Ciekawostka – dlaczego seria nazywa się na całym świecie Resident Evil, a w Japonii Biohazard?
O tym jak Nintendo ugryzło jabłko
Słaba sytuacja Nintendo i decyzja o zerwaniu z tradycyjną polityką wydawniczą – wejście na rynek mobilny
Fenomen Pokemon Go i jego wpływ na notowania firmy na giełdzie
Współpraca Apple z Nintendo
Super Mario Go i jego sukces sprzedażowy
Poradnik przetrwania do Final Fantasy XV
Nie ma tutaj co się wiele rozpisywać – jeżeli potrzebujecie kompleksowego poradnika jak wymasterować najnowszą część Final Fantasy to powinniście jak najszybciej kupić ten numer!
Speedrun
Tekst poświęcony zjawisku speedrunu – czyli jak najszybszemu przechodzeniu gier.
Triki i chwyty przyspieszające – rocket jump w Quake’u, machanie bronią w Metroidzie, szukanie błędów w kodzie gry
Wiedzieliście, że w zależności od wersji językowej gry da się ją przejść szybciej? Nieźle!
Czasy rekordów liczone w milisekundach – szok!
Otwórz mój świat
Nowa seria tekstów poświęcona mechanikom gier – na pierwszy ogień otwarty świat (Ubisoft, gdzie jesteś?)
Prekursorzy sandboxa – Ultima, GTA i Elite
Gracz może robić co mu się żywnie podoba – innymi słowy czujemy się bohaterami historii, większa immersja
Podział gier z otwartym światem – te oferujące rozwałkę, zwiedzanie i pogłębianie narracji.
Projektowanie światów i sztuka wypełniania ich zawartością
Poza ekranem – Pancerne potwory
Czołgi – wszyscy miłośnicy World of Tanks na pokład!
Czołgowe początki – wymysły Leonarda da Vinci i bardziej realne projekty brytyjskiej myśli technicznej z czasów I Wojny Światowej.
II WŚ i gwałtowny rozwój czołgowej myśli technicznej – obrotowa wieżyczka, systemy komunikacji między pojazdami
T-34 jest król czołgów tak jak lew jest król dżungli
Zestawienie najfajniejszych czołgów stworzonych na potrzeby gier wideo
Felietony:
Łukasz „Dżujo” Kujawa – Co z tym mobilnym graniem?
Specyfika rynku gier mobilnych
Gry na smartfony ciągle żyją, ale coraz bardziej zaczynają przypominać rynek dużych konsol – tylko najwięksi gracze osiągają duże sukcesy
Popularność gier typu „Mobile Strike” – niewymagających specjalnych umiejętności, a jedynie systematycznego logowania i ewentualnego przelewania kasy.
Nintendo i jego zmagania z rynkiem mobilnym
Na koniec trzy gry polecone do sprawdzenia na urządzeniach mobilnych – Reigns, Deus Ex GO i Mr. Robot: 1,5 exfiltrati0n.
Bartosz „Zax” Dawidowski – szukanie sensu w cięciach
Final Fantasy XV
Autorzy wycięli olbrzymie fragmenty lokacji – autor felietonu staje na straży ich decyzji i stara się w tym znaleźć głębszy sens
Specyficzna konstrukcja jednego z etapów jako element reżyserskiej narracji
Michał „Mazzi” Mazur – Singapur: Granie w cieniu palm
Kreatywność i kraj wprost kochający gry – co wiążę się też z rosnącym uzależnieniem wśród młodzieży
W Singapurze przede wszystkim Sony i PlayStation
Lokalna, młoda społeczność i kilka klimatycznych miejscówek, gdzie można ją spotkać
Wymierające powoli salony gier
Michał Walkiewicz – życzenia noworoczne
Temat główny to nagroda dla Michała Staniszewskiego
Rola gier jako dojrzałego medium docenianego przez mainstream
Czy społeczność w Polsce dojrzała już wystarczająco aby dostrzec, że gry wyszły już spoza kategorii wyłącznie dostarczania rozrywki?
Marcin „Marcellus” Sikora
Dofinansowania w ramach projektu: „Program Operacyjnego Inteligenty Rozwój 2014-2020 GameINN.
O tym jak pomoc państwa może pomóc wyrównać szansę w walce ze światowymi gigantami deweloperskimi
Przestroga na przyszłość, aby takie dotacje nie zostały wykorzystane do celów politycznych
Tadeusz „Zooltar” Zieliński
Technologia rzeczywistości rozszerzonej
Hololens – okulary skanujące otoczenie dookoła nas – wirtualna zabawa w prawdziwym środowisku
Ograniczenia tej technologii i nadzieje na przyszłość.
Michał „Mielu” Mielczarek
Komentarz a propos skasowania Scalebound i tytułów ekskluzywnych
Platinum games – firma tworząca kiedyś doskonałe gry, nostalgiczne wspomnienia
Vieftiful Joe, MadWorld
Roger „Roger: Żochowski
Wciskanie na siłę multiplayera do gier
Kiedyś trend – każda z gier na PS3/X360 musiała mieć tryb multiplayer – spadek jakości produkcji, niepotrzebne wydatki
Obecnie zmiana formy – skupianie się bardziej na rozrywce co-op, rezygnacja z trybu sieciowego w grach, które nie są do niego przystosowane: Mafia III, Dishonored II
Zapowiedzi gier
Final Fantasty XIV: Stormblood
Agony
Seasons of Heaven
Sniper Elite 4
Halo Wars 2
Horizon: Zero Down
Recenzje:
Dragon Quest VIII: Joruney of the Cursed King
Earthlock: Festival of Magic
Gravity Rush 2
Hatsune Miku: Project DIVA Future Tone
I Expect You to Die
Knee Deep
Let it Die
Lethal VR
Mini Golf Resort
Poochy & Yoshi’s Woolly World
Resident Evil 7: Biohazard
Rise & Shine
Siegcraft Commander
Spheroids
Stardew Valley
Super Mario Run
The Little Acre
The Walking Dead: The Telltale Series: A New Frontier ep. 1-2
We sing
Yakuza 0
Ocena: 5/5